Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2008 11:44 - ВъпросТ на думи
Автор: 5thangel Категория: Други   
Прочетен: 2513 Коментари: 3 Гласове:
0



Много обичам купешко- сложно- цветно- завъртяно- значещите думи. Напоследък ми прави впечатление, че е супер- мега- гига- хипер „фешън”, речниковият ти регистър да разполага например с 123456789 синоними на думата „вид”. То е задължително даже. Едно е да кажеш нали- характерност, черта, облик, външност, ама да друснеш „аспект” в най- подходящият момент си е направо умопомрачително. ”Чудесен външен аспект имаш!”. Тъй де! Баба някога все на „work” е ходила, на полето.

А ето и някои от личните ми лауреати:

 „Еклектизъм” (и от там еклектичен/на)- безпринципно и механистическо съчетание на разнородни, несъвместими и противоположни възгледи... С две думи- турлю гювеч. Или манджа с грозде. Или турлю говеч с грозде.  Била съм „еклектична личност”. Ма, напраооо се обидИх. Ще ми викат турлю гювеч. Айде де!

Само да вметна, щото се сетих- една от приятелките ми нямаше да изпусне рицарят с бял мерцедес, ако баща й на времето не беше изтърсил пред него: „онА га нЕма Ф монумента (момента)! ОйдЕ за леб!”, а беше изчуруликал „Тя отсъствува в това обстоятелствено часово време, тъй като отиде да закупи тестено изделие от житно брашно с продълговата форма”.

Живот...

Друга моя много любима (ма много ви казвам) дума е „Ортодоксален”. Ма как да не и се радваш, ей! Толкоз благозвучна. Едно е да кажеш праволинеен или кон с капаци (щото това и grandmother го знае), ама ортодоксален прооосто утрепва змея с водна помпа. И така: „От гледна точна на коня- топа може и да се „движи” ортодоксално, ама от гледна точка на царя- дамата си е направо шавлива”.

„Готините” думи винаги ми ги сервират, когато най- малко очаквам. И обикновенно „нямат връзка с този номер”, но пък ми докарват поглед на „ прасе преяло с мандарини”. А след „Екзистенциален”- винаги вадя взор на пиян сибирски обущар особено еле пък, ако събеседникът ми не е отработил произношението и си върже езика на папионка.

Да вървим нататък, че много се отплеснАх в философски и дълбокосмислени отклонения. С други думи- метафизични. И понеже това е друга моя favorite дума, как бих мога да нарека някой „дървен философ” без да се налага да постъпвам после в травматология? Естествено- „нееластичен метафизик” (малиии, това звучи като диагноза). А докато обекта на думите ми докарва „оня поглед”, опитвайки се да разбере какво всъщност му казвам- аз ще имам достатъчно време да си плюя на петите или да се изнеса спешно в чужбина. 

Но, ако искам някой да ме вземе хапсилютно насериозно-  „Фундаментален” е правилният ми избор. Толкова авторитетно звучи, че чак мен ме фаща страх. Дет се вика, като чуя тая дума и почвам да се оглеждам подозрително дали от някъде няма да влети с валсова стъпка самият Дарт Вейдър, и да даде заповед за унищожаването на Вселената. Трябва внимавам с прекомерната и употреба.

„Конфигурация”. Подходяща за всякакви цели и ситуации. Универсална като „Мистър Пропър”. Така си мисля, защото я чувам много често и по много пъти. От „Виж  как си конфигурирах автобиографията” до „Колежке, конфигурирай ми 3 кила мандарини”. Честно. На пазара го чух.

„Хубаво пишеш, но е маааааааалко „самоцелно”. Малко, малко, колко пък да е малко? Ми то, ако не беше „самоцелно” (демек- пиша колкото да не заспя), ся нямаше да се хабя тука в шпагат, ритбергер и троен ту-луп на единствената си мозъчната клетка, а щях да се фръцкам с индивидуален, личен, персонален, частен „Пулицър”. Аман!

И така! Всичкото това „самоцелното” по- горе го написах не, защото искам да си правя шикалки с въпросните думи, а понеже напоследък рееееезко ми прави впечатление (вярвам, не само на мен), че хората редовно използват думи, чието значение едва ли разбират съвсем...

 

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Tova s turlu-guvecha me napravi ...
28.11.2008 12:11
Tova s turlu-guvecha me napravi napravo eklektichna:))) Za samocelno pisane si e napravo sueeeeer! Pozdravlenia!!!
цитирай
2. анонимен - Че тази тенденция с обновяването не ...
15.12.2008 11:56
Че тази тенденция с обновяването не е спирала от Освобождението насам:)) Езикът си е жив организъм и е най-нормално да се обновява.
BTW, предпочитам западните заменки (в прилични дози :)) пред турските, които все още владеят езика ни.
цитирай
3. troha - Браво!
16.12.2008 00:29
Весело, умно, забавно и поучително... Много сладко за четене!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 5thangel
Категория: Други
Прочетен: 253566
Постинги: 37
Коментари: 157
Гласове: 581
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031